søndag 2. desember 2012

1. søndag i advent

Adventslysene
av Inger Hagerup

Så tenner vi et lys i kveld
vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.

I dag viser kalenderen 2. desember og det er første søndag i advent. Julestemningen har ikke helt meldt seg enda, men jeg gjør mitt beste for å finne den. Blant annet hengte jeg opp adventsstjernen i vinduet i går.

I dag har jeg vasket hele leiligheten, så nå lukter det reint og godt her. I basketaket med støvtua kom jeg til skade for å vaske ned det store bildet som hengte i stua. Brak sa det og der lå bildet på gulvet. Så nå gruer jeg meg til å kjempe med det for å få det opp på veggen igjen, siden festene som sto i veggen fulgte med bildet ned.

I kveld var jeg og Linda på julekonsert med Gospelkompaniet i Kroken kirke, noe som var veldig koselig. Alltid kjekt å høre på julesanger! Nå har jeg tent det første lyset i adventsstaken og slengt meg på sofaen.

Ingen kommentarer: