fredag 28. desember 2012

Jul

Nå er vist 4.søndag i advent flydd forbi uten at jeg fikk publisert siste vers av Inger Hagerups dikt, så hær kommer det, bedre seint enn aldri!

Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned
For lengsel, glede, håp og fred,
men mest allikevel for fred
på denne lille jord, hvor menneskene bor

Ja, nå er jula over for i år. Den ble ikke helt som planlagt, Monica skulle egentlig komme hjem på lillejulaften, men fikk tilbud om å jobbe sin første tur som styrmann noe hun selvfølgelig ikke kunne takke nei til. Vi andre som har vært hjemme, altså meg, mamma, pappa og Rune og Bob har nå uansett hatt det trivelig og spist mye god mat, sånn som man bruker å gjøre i jula! 

Jeg kom hjem den 18. desember og hadde egentlig tenkt å trekke den ene visdomstanna mi den 20. men tannlegen mente at jeg måtte til Hammerfest for å gjøre det, så da blir det nok heller tatt på sikt... Eller så har jeg ikke gjort så mye spennende disse dagene, stortsett vært hjemme, strikket litt, gått turer med Bob, spist kake til frokost og gode middager og 2.juledag var vi å besøkte Monica! Søndag reiser jeg til Tromsø igjen og skal feire nyttår med Linda og Ingunn, det gleder jeg meg til, det blir første gang jeg er i Tromsø på nyttåraften.

På tur til kirkegården på julaften
Bob hadde tid å ligge lenge å kose med meg
Polarlys på tur mot Kirkenes i frostrøyk
Kaldt og fint
Klar for besøk
Monica sov når vi kom
Glad og fornøyd
Polarlys i måneskinn
Og et siste bilde av Polarlys

Ingen kommentarer: