tirsdag 4. desember 2012

Novemberkaktusen

Når jeg kom hjem fra jobb sist var kaktusen i på tur til å få blomster. På mystisk vis kjenner den på seg når det nærmer seg jul og da får den blomster. Nå er den blitt riktig så fin med store rosa blomster så jeg syns nesten den fortjente en liten plass her på bloggen.  

Ellers er det fortsatt juleforberedelser på gang her. I går fant jeg endelig røde gardiner. Fant det på Kid på Jekta. Og de var til og med satt ned 75 %, så det kan jeg si meg fornøyd med. Eneste som var å utsette på dem var at de bare var å få i 220 cm lengde, så jeg måtte sy opp to av dem. Det tok litt tid, men ble jo bra tilslutt. Det ble i alle fall mye finere når jeg fikk røde gardiner enn det var med de storblomstrede som hang der fra før. 

I dag har jeg også hjulpet Linda med å  skifte gardiner i stua. Det var jo ganske høyt opp til gardinstengene der, bare akkurat så vi rakk opp når vi sto på kjøkkenstolene. Men det gikk bra og ble rett så fint. Vi laget også pepperkakedeig, så i morgen skal vi bake pepperkakehjerter og pynte pepperkakehus. Det gleder jeg meg til.

Akkurat nå er det ganske overfylt på gulvene her, siden jeg har tatt frem eskene med julepynt. Fant ut at det bare er en uke til jeg skal på jobb igjen så da må jeg jo ta fram pynten nå hvis jeg skal se den i år. Lurer bare på om det er en eske til som skjuler seg her noen plass, syns nemlig det er noen nisser som mangler. Så jeg må vell se hva jeg finner under senga kanskje. 

Novemberkaktus

Nye gardiner

Ingen kommentarer: