fredag 10. juli 2009

Strikkeprosjekt

Så langt i sommer har jeg hatt flere strikkeprosjekt. Før jeg dro hjem så jeg en fin jakkesak som jeg ville strikke og ha til kjolen min. Når jeg kom hjem kjøpte jeg garn og strikket en, men den ble for liten fordi garnet var tynnere enn det som var brukt, den andre strikket jeg i ekstra large, da ble den ganske bra. Oppskriften fant jeg på garnstudio


Den andre tingen jeg har strikket så langt i sommer er en gryteklut, har planer om å lage en til slik at de blir to, men ble tom for svart garn så jeg må kjøpe litt mer før den blir ferdig. Oppskriften til gryteklutene fant jeg her. Det var veldig lett å lage den, og dessuten syns jeg den ble veldig fin.

Det siste jeg har strikket så langt er et sjal til Monica. Hun hadde selv kjøpt garn og skulle lage seg et sjal når hun gikk på Høgtun, men hun kom jo aldri så langt, og jeg fikk lov å strikke det til henne istede. Jeg hadde ikke noen oppskrift til sjalet, men strikket det bare litt etter eget hode.

Nå skal jeg se om jeg får strikket et par lapper til lappeteppe, og når jeg kommer til tromsø har jeg planer om å sy litt på symaskin:)

1 kommentar:

Linda sa...

Ojoj, så flink du e :) Fin jakke!!