fredag 17. juli 2009

Bursdag.

I går hadde jeg virkelig tidenes bursdag. Den startet ganske bra med at telefonen på lugaren ringte halv syv, før vekkeklokken ringte fem over halv syv. Deretter sto jeg opp og gjorde meg klar for en ny dag. På tur opp til messa kjente jeg at formen ikke var helt på topp. Det blåste ganske mye og båten rullet alle veier. Videre fikk jeg en del gratulasjoner, vi satte ut frokosten, jeg spydde, vi tok en pause, jeg tømte noen søppelbøtter og vasket en do, vi gikk til frokost, jeg klarte nesten å trykke ned en brødskive før jeg spydde en gang til. Deretter hjalp jeg til med å rydde litt etter frokosten før jeg gikk å la meg. Jeg sto opp igjen etter en og en halv time, og hjalp til med å sette ut lunsj. Jeg sto i oppvasken under lunsjen og spiste litt kjøttdeig og spagetti til lunsj.  Etter å ha spist litt av maten ble jeg kvalm og spydde en gang til. Jeg kom tilbake og tok oppvasken før jeg spydde enda en gang. Nå gikk jeg å la meg igjen. Lå vell til i halv fire fire tiden. Da følte jeg meg i bedre form og tenkte at vi kunne få gjort noe igjen. Den planen ble endret igjen etter at jeg hadde vasket en lugar, da var jeg dårlig igjen og måtte sette meg ute for å få litt frisk luft før det bar til køys igjen. Jeg sto opp igjen før middag siden det var min tur å sette ut dessert og stå i oppvasken, men jeg var fortsatt ganske dårlig og en annen tok seg av det så jeg kunne legge meg. Jeg tok kvelden. Dette var altså mitt første møte med sjøsyken. 

2 kommentarer:

ingunn sa...

så koselig dag d va da:-)

Hanne sa...

Hørtes kjempe festlig ut!