lørdag 8. november 2008

Nesten sykkelulykke

Da var det jammen gått to måneder siden siste oppdatering her. Må kanskje prøve å bli litt flinkere igjen.

I går kveld syklet jeg og Hanne til Tromsdalen på besøk til Linda og Ingunn. Det var veldig kjekt.  Turen bortover gikk ganske bra, bortsett fra at det var veldig mye tåke og umulig å se mer enn kanskje 50 meter forran seg. Etter å ha vært hos dem, sett på senkveld, spist snop og spillt spill skulle vi sykle hjem. Vi var bare så vidt kommet et stykke på vei før Hanne konstaterte at det kanskje var litt glatt. Da tenkte jeg at jeg skulle bråbremse med bakbremsen for å se om hjulet sklei, men til min store forskrekkelse oppdaget jeg at ingen ting skjedde. Det var ikke fordi det ikke var glatt men fordi bakbremsen ikke bremset i det hele tatt selv om jeg bremset alt jeg klarte med den. Hanne syklet rett forran meg og jeg sa at bremsen ikke virket. Det hun gjorde da var å bråbremse rett forran meg for å teste om hennes bremse virket og det endte jo selvfølgelig med at jeg syklet rett inn i henne. Til alt hell var det ingen som kom til skade i denne lille kollisjonen.

Ingen kommentarer: