lørdag 22. november 2008

Sykkeltipp nr.1 denne vinteren

I går syklet jeg og Linda til butikken på hennes sykkel. Det har snødd og snødde fortsatt. Det var sne over alt. Sykkelen hadde ikke bakbremse. Det var vanskelig å se gjennom de nedsnødde brilleglassene. Vi kom velberget frem til butikken og kjøpte brus og snop. Ingunn og Hanne var kommet til butikken før oss siden de ikke måtte måkke frem og låse opp sykkelen. Vi syklet tilbake. Linda syklet først og jeg satt på. Det gikk bra. Så byttet vi. Jeg syklet fort og Linda satt på. Det gikk også bra. Linda syns det gikk for fort og håppet av i svingen før den bratte bakken. Da satt Ingunn på. Vi syklet nedover. Det var folk i bakken og vi klarte å svinge unna dem. Vi kom til innkjørselen til Ingunn og Linda. Jeg skulle svinge inn. Det gikk ikke bra. Jeg tippet. Vet ikke helt hvor Ingunn ble av før vi tippet, om hun gikk av før eller om hun fortsatt satt på. Det ble vinterens første tryning på sykkel. Linda må reparere bakbremsen. Det må jeg også.

1 kommentar:

ingunn sa...

må vel bare nevne at e (ingunn) datt av sykkelen rett før du...