mandag 19. november 2007

Pusevenn

Det bor en kjempe koselig kattepus hær i nærheten, tror kanskje den bor i samme blokk som oss. I går når vi skulle dra på julemesse var den utenfor og vi lekte litt med den før vi dro, den lekte med dusken på den ene votten min og var kjempe søt. I dag når jeg kom hjem fra skolen og gikk opp trappa traff jeg på den igjen, da mjauet den og ville være med inn, men det kan den jo ikke, den kan jo ikke flytte inn til oss, det må den da forstå... Jeg prøvde å lure meg inn når den så en annen vei, men den sneik seg inn mellom beina mine. Det ble et svare strev med å få den ut igjen, jeg kunne jo ikke løfte den siden jeg ikke har så god greie på katter, hvordan løfter man en katt? Men lur som jeg er tok jeg nøkkelbåndet og trakk det bortover gulvet, så prøvde den å ta det og vips så var den ute. Da var jeg rask og stengte døra. Men etterpå fikk jeg veldig dårlig samvittighet, stakkars pusen, den ville jo leke med meg... Får håpe den har glemt det til neste gang, at den ikke er furten på meg da.

Ingen kommentarer: