mandag 16. april 2012

Kjølen

I dag har jeg vært på skitur på Kjølen. Det var en veldig fin tur. Nå lurer jeg bare på hvorfor jeg aldri har fått ideen å gå opp der før siden det var så fint. Jeg er vertfall ganske så sikker på at jeg har tenkt meg opp der flere ganger. Jeg var der sammen med Hans. Vi startet ikke så veldig tidlig siden jeg sov litt lenge... Klokken var vell ca ett når vi startet fra parkeringsplassen, da var det litt sol og litt skyer, men det tok ikke lange tiden før det skyet helt over, og det ble ganske dårlig sikt. Men det var godt merket hele veien, så det var ikke noe problem å finn veien, vi gikk bare feil en gang.
På toppen var det en turistforeningshytte, det var veldig bra. Ellers hadde vi nok ikke tatt så lang pause der oppe. Vi hadde en ganske lang pause og når vi skulle starte ned igjen var solen og utsikten kommet også. Det var bra. Vi var nede med bilen igjen ca klokken fem og var enig om at det var en veldig fin tur!
Varden på toppen

Flyradaren og Hans

Meg og litt av utsikten mot Tromsø

Utsikt

På tur ned, vi ser radaren på toppen i bakgrunn

Det var veldig fint skiføre

Meg med Kjølen i bakgrunn

Litt utsikt på nedturen

Ingen kommentarer: