mandag 20. juli 2015

Tromsdalstinden

Lørdag var det en strålende dag i Tromsø. Jeg og Ken hadde allerede avtalt at vi skulle gå på Tromsdalstinden. Vi startet i langbukse og genser begge to, men måtte tidlig skifte til shorts og t-skjorte. På tur opp hadde vi et par pauser når jeg ble sliten, fant ut at formen ikke er så veldig bra :P Men syns nå det gikk ganske greit, vi brukte 3 timer og 10 minutter opp. På toppen tok vi litt bilder, jeg skreiv oss inn i boka og vi hadde en litt lengere matpause. Jeg hadde bare en halv kopp vann igjen når vi var på toppen. På tur ned hadde vi noen tekniske pauser fordi Ken plagdes med irriterende sokker. Vi brukte totalt 6 timer og 7 minutter på turen. Og vi lærte den harde veien at det var dumt å ikke tenke på å bruke solkrem!
Måtte tenke tilbake når vi kom ned og kom fram til at dette var femte gangen jeg var der oppe.Tror dessuten dette var føreste gang jeg har vært på toppen og det ikke har vært noen skyer og tatt utsikten. Jeg har bare gått denne ruta opp en gang før og aldri gått den ned før. Mener å huske at den som er litt lengre er finere å gå, men det var fortsatt litt mye snø den veien og derfor gikk vi ikke der.
 Tromsdalstinden 1238moh.
 Første energiinntakspause
 Meg på toppen :)
 Utsikt mot Tromsø
 Ken på toppen
 Bildestopp på tur ned, var ganske bratt!
 Fine blomster
 Opp mot Tromsdalstinden
 Et merkelig tre
 Teknisk stopp grunnet sokkeproblem
 Tromsøs drikkevann
Gutten på broa ;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Et par kvite legga der som e en smule mer rosa i dag...:-P