torsdag 24. april 2008

Tussilago farfara


Ja alle dere bekymrede lesere som vurderer å flytte til Tromsø neste år, jeg så meg nødt til å skrive dette innlegget for å berolige dere litt. Etter å ha forsøkt å friste dere med nysnø i april innså jeg ganske raskt at det ikke var det dere drømte om. Og da kommer dagens viktige nyhet; våren er kommet til oss også. For et par dager var jeg ute med noe søppel. Og der, rett ved søppelsjakten sto den, årets første hestehov å smilte til meg med sin gule fine blomst. I dag tok jeg med meg fotoapparatet ut så dere alle kan få se den med deres egne øyne.

4 kommentarer:

Linda sa...

hehe, ja, då e det avgjort..Tromsø, here I come =)

ingunn sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
ingunn sa...

hei, tussilago farfara betyr hestehov! det latinske ordet for løvetann e Taraxacum officinale

Monica sa...

Beklager den der, det va da særs dumt av mæ å skrive at det va en løvetann. Nu har æ i allefall retta det opp. Takk for at du passe på Ingunn.